lördag 2 januari 2010

Gott Nytt År allesammans

Så var det 2010. Ett nytt år med nya möjligheter, val och upplevelser. Alltid hoppas man att det ska bli bättre än det förra. Tänk om förra året var superbra. Då kan vi väl bara bli besvikna och se efter det gröna gräset på andra sidan staketet. Jag känner mig ganska nöjd med 2009. Visst finns det saker som jag vill jobba på men det var ett bra och minnesvärt år helt klart. Nu går jag in i 2010 med nya tag och hoppas att mitt jobbsökande ska lösa sig snart och att Gud kommer stärka mig och Charlie och att vår relation bara kommer att bli djupare och starkare av den kommande påfrestningen. När det gäller träningen har jag lite mål som jag ska sammanställa och troligtvis sätter jag upp dem här på sidan sedan.

Tänkte bara säga att mitt nyårsfirande blev jättelyckat. Brukar alltid vara iväg med kyrkan på nyårsläger med mellan 100-180 andra ungdomar men detta året skulle både jag och Charlie jobba så det gick inte. Istället skulle vi då fira på något annat sätt men hur? Alla hur jämnt så stora förväntningar så det blir lätt en besvikelse. Vi drog i alla fall ihop två andra par, min kompis Emma med kille och min syster med kille. Blev helt enkelt en parmiddag. Vi hade ett tajt matschema med välkomstdrink, trerättersmiddag, shots, drinkar, snacks och ostbricka. Vi spelade Twister och Monopol, jättekul. Tyvärr vann jag och Charlie inte. Gick bra i början men sedan fick vi punga ut med mer och mer pengar till Sofie och Niclas och tillslut var vi bankrupt. Vid tolvslaget gick vi ut en runda och tittade på när alla andra brände upp tusentals kronor på lite pang pang, medan vi drack Asti. När gästerna gick hem städade vi upp lite och sedan tvingade jag Charlie att spela Alias med mig i en timme till klockan var fyra, då han var trött. Jag var fortfarande hur pigg som helst men däckade snabbt när jag väl la mig i sängen :). Klockan ett dagen efter vaknade vi till liv mycket sega.

Nej nu måste jag sluta. Ska iväg på nya äventyr. Kanske syns vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar