tisdag 29 december 2009

Ont i axeln

Har fortfarande ont i min axel och kan inte höja armen över nittio grader utan stor smärta. Känns inte alls bra då jag försökt vara försiktig och inte göra för mycket träning som kan göra axeln värre. Vill helst inte ta fler vilodagar men snart är väl det enda utvägen. Ska dessutom jobba ikväll vilket troligen inte kommer göra axeln bättre, utan snarare sämre. Får bara bita ihop.

Dagens wod

30 - 25 - 20 - 15 - 10 - 5
Situps
Rygglyft (good mornings)

Tid: 9:19.2

Usch vad illamående jag blev redan efter de 15 första situpsen. Gick mycket segare än mina situps burkar göra. Kunde inte ens göra 30 och sedan de 20 obrutna. Vet nog vem boven är - all julmat och godis. Har varit riktigt dålig på att låta bli att fuska och räkna block. Usch efter nyår får det verkligen bli bättring. Det svåra för mig är att hitta en balans när jag kör Zone så jag är lagom mätt. Vissa dagar skriker magen, andra kan jag knappt få i mig mina block. Dessutom om jag äter ett bra balanserat Zonemål med bra carbs får jag alltid ett sug efteråt. Jättejobbigt verkligen.

Jaja nu ska jag göra lite lunch och sedan blir det jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar