torsdag 21 januari 2010

Borde borde orkar inte...

Orkar verkligen inte träna idag. Varit länge på jobbet, ont i axeln sedan igår och vaknade med ont i foten i morse så jag haltar. Som om det inte kunde blivit värre så gick duschmunstycket av helt när jag steg in i duschen i morse, suck. Har bett vår hyresvärd laga det men allt går så långsamt! Fick tejpa med silvertejp för jag behövde duscha då jag inte orkade efter träningen igår. Jo, igår blev det faktiskt träning...

Mötte Tasse när jag kom till gymmet. Var toppen så jag hade någon att fråga nu när min lilla sweetie är borta. =(
Har tjatat lite på Tasse att han också ska skaffa en blogg, så jag kan hålla koll på att han verkligen tränar men det ville han inte. Jag ger inte upp ännu dock! Men åter till träningen.

Backsquat
5 - 5 - 3 - 3 - 1
50 - 55 - 57,5X - 57,5 - 60

12 - 9 - 6
Powercleans @ 35 kg
GHD Situps

Tid: 5:21

Var lite osäker på vilken vikt jag skulle ha på powercleans men testade att göra två på 40 kg. Var lite väl tungt så bytte till 15 kg stången och behöll tiorna. Vill gärna ha upp stången lite i alla fall. Verkligen fullkomligt hatar GHD situps. Blir snurrig i huvudet och sedan de bytte bänktjoflöjt som vi använder går det om möjligt ännu sämre. Denna gången fick jag huvudvärk som en ring runt hela huvudet och illamåendet sköljde över mig. Inte alls bra. Försökte äta efteråt men var jättesvårt. Någon timme efter la sig illamåendet och huvudvärken släppte något.

Sedan jag börjat på mitt nya jobb har det blivit långa dagar, för lite sömn då jag är förkyld och inte tillräckligt med mat. Glömmer bort att äta, och/eller så har jag inget vettigt med mig. Måste bli ändring. Idag hade jag med mig både frukost, lunch och fika/snack men åt bara de två första. Direkt efter jobbet skulle jag ner till gamla Bokia för att köpa en kalender innan de stängde och sedan var det lite som behövde handlas för bakningen (vet ej när jag ska hinna det innan lördag!!!)  till min fest. Väl hemma var det dags att försöka fixa dit det nya duschmunstycket, gick inte då en bit av det gamla satt i.  Så fick bli att ringa akut igen så de kom med en ny slang, men nu funkar duschen igen!!

Så nu sitter jag framför datorn med min kvällsmat framför mig. Blev nog för få block i dag igen, om inte så i alla fall för lite utspritt. Tänkte dra mig mot sängen men har dåligt samvete för att jag inte påbörjat bakningen och inte städningen inför lördagen... =(
Usch men lär väl inte få det gjort nu heller så bättre med sömn.

1 kommentar:

  1. Sannolikheten att jag gör ett könsbyte är större än att jag skaffar en blogg. Men könsbyte att hade inte varit fel på då blir skalningen på WOD:en mer realistisk.

    Jag bara vägrar blogga. Bloggar jag nu???
    Har allt nedskrivet i mini-kollegie-block.
    100 burpee-pullups på 15 min igår. Sista 3 repsen förstörde jag mina händer fullständigt på... Dom ser ut som jag körde pullups på en taggtråds-bar...
    Bloggar jag nu?

    Eller nu???

    SvaraRadera