onsdag 21 november 2012

Tyngdlyftning

Har länge sagt till min klasskamrat som bor i Helsingborg att jag skulle hänga med och testa tyngdlyftning med henne men det har liksom inte blivit av. Inte förrän idag. Lyckades även få med en kille från klassen så vi blev tre stycken, till och med fyra på slutet då sambon kom förbi för att kolla in lokalen.


Loggade inte exakta vikter och set så blir lite höftat men här kommer det:

Ryckdrag 3:or ca 10 set ev fler
Från 15 kg upp till 50 kg. Hoppar dock lite bakåt så tränaren sa åt mig att gå ner i vikt och bara dra från knäna och upp till high pull. Ska tydligen fälla lite mer framåt, rak rygg och ut med rumpan så lite nytt att träna på.

Ryck 1-2:or kanske 7 set
Från 20 kg upp till 30 kg. Här behöver jag komma ihåg att titta upp/framåt så jag inte tappar bröstet, vilket jag gör lätt då jag tittar ner.

Frontböj 1*4:a på 35 kg, 4*3 på 45 kg. Måste tänka på att inte tappa höften åt höger. Förmodligen svaga gluteer som ger sig till känna.

Överstöt (split jerk) 3:or kanske 6 set på 35 kg
Behöver bli mer säkert på den här övningen och verkligen plantera främre foten i golvet. Har mest kört pushjerk hittills.


Är helt slut just nu och har dessutom fått hicka så får bli läggdags!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar