fredag 30 november 2012

Snö

När vi steg av tåget på Alvesta station så snöade det lite lätt. Kallt ute så jag fryser i mina skinnhandskar men härligt med sol och lätt snöfall! Som jag har längtat! Hoppas bara det kommer till Skåne också.

Igår hade jag en lång dag på universitetet! Först 4h föreläsning i Kirurgi med mindre trevliga operationsvideor. Efter en promenad med Plura där jag fick med mig Vanja var det dags för 4h psykologi efter lunchen. Kolsvart ute vid fyratiden och jag ville bara hem och sova. Det intressanta var att vi började jobba med motiverade samtal och avgörande psykologiska faktorer för hälsa och ändrade vanor. Fick även gör ett litet rollspel där en fick spela en 10-årig kille som kommer med sin mamma från läkaren och har precis fått veta att han har diabetes typ 2. Han gillar dataspel och familjen är inte så aktiv. Fick testa på att försöka få honom intresserad av
att försöka prova någon aktivitet. Inte det lättaste då de som spelade 10-åringen blev lite dryga haha :)

Släpade mig till gymmet på kvällen med sambon för lite tyngdlyftning.

Ryck 10*3 @ 25 kg

Gjorde första 4 med sittryck fick sedan gå över till kraftryck för att få med höften mera och slippa tänka på mitt knä.

Knäböj (low bar) 5*5 @ 25 kg

Första gången jag testade low bar men då Charlie tycker det känns bättre för knät är jag villig att prova. Var lite svårt att få stången att ligga kvar och det krampade lite så behöll låg vikt. Vill även låta bli att gå upp i vikt för mycket då jag tappar min höft åt höger då på vägen upp. Svag i den sidan fortfarande.

Körde sedan 3*5/ben av split squat utan vikt.

Tungt då jag känner mig trött i kroppen men skönt att få till lite träning i alla fall. Har varit en tung vecka så kan inte förvänta sig att vara på topp.

Bild: Plura åker buss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar