onsdag 9 januari 2013

Dag 3 paleo challenge

Usch var uppe alldeles för sent igår så vaknade med huvudvärk imorse. Gick riktigt segt att komma ur sängen och jag kom iväg till skolan 2h senare än tänkt vilket min färdighetspartner inte var helt nöjd med. Usch behöver verkligen bli piggare men beror inte bara på sömnen då jag alltid blir grymt orkeslös under vintern. Tar extra D- vitamin tillskott vilket gör att jag inte känner mig deppig bara trött vilket är ett steg i rätt riktning.

 

Träningen gick rätt åt skogen. Kunde inte göra ryck på grund av smärta i båda knäna och handleden. Måste reda ut knäna med min sjukgymnast vid nästa tillfälle. Känner dock hittills inte att jag fått gensvar. Handen är förmodligen stukad sedan en parwod som kördes hos svärisarna den 23:e, eller så är det en bristning i en av senorna. Oavsett ska jag försöka vila den från större belastning vilket gör att jag känner mig lite vilsen när det kommer till min träning. Lyckades inte heller upprepa mitt PR på två strikta chins som jag klarade häromdagen. Nej blev bara ynka en...

 

Var nära att gå hem innan jag bestämde mig för att för stunden acceptera läget och köra lite rehab övningar för knät. Kändes bra efteråt att inte ge upp utan tänka om och anpassa sig istället!

 

Dagens lunch hittade jag på kostrådgivarnas blogg (naturlig Lchf förespråkar de). Ärtor är inte helt paleo men enligt Mark Sisson primal (han äter paleo fast han modifierat lite och tillåter vissa livsmedel som han ändå tycker ger bra saker). Till skillnad mot kidneybönor och vissa andra bönor som är giftiga om man inte kokar dem kan man ju äta ärtor och haricot verts (gröna bönor) som de är. Jag som försöker maxa mitt intag av folat har därför valt att inkludera dessa i små mängder då och då.

 

Salladen innehöll bladspenat, rödlök, avokado, stekt lax, majonnäs, ärtor, röd paprika, olivolja och salt och peppar. Modifierade lite alltså utifrån vad jag hade hemma. Färgglatt blev det minsann.

 

2 kommentarer: