torsdag 21 oktober 2010

Skitdag!!

Dagen började inte sådär superbra direkt...fastfrusen skitcykel så fick halvjogga till jobbet i högklackat men kom ändå försent till personalmötet. Suck!

Väl där kände jag inte mig speciellt peppad då jag visste vad som skulle komma. Vår nya komminister som är vår arbetsledare har bestämt att ändra på en massa saker som tex familjemässorna/gudstjänsterna. Han var på den förra och deklarerade nu inför arbetslaget att äggmaracasen som vi låtit barnen använda under gudstjänsten ska bort. Har även från barn och ungdomsprästen som är den som håller i gudstjänster hört att han vill byta ut vår lovsång till måne och sol och även byta den helig vi använder. Vi(hela församlingen) får heller inte gå fram till koret/altarringen under förbönen som vi gjort nu under de senaste gudstjänsterna. Blir så less. All glädje jag kände inför ett nytt halvår i församlingen känns som bortblåst.

Vi försökte diskutera med honom om anledningen till varför de ska bort, och vår syn på saken. Men nopp han hade redan bestämt sig och var inte villig att lyssna på någon annan... VARFÖR?? Han kör ju över hela arbetslaget. Känner mig arg, ledsen och frustrerad. Jag vill känna att det jag gör i mina grupper, mina kunskaper räknas och att vi har en gudstjänst/mässa som jag är stolt över och kan med glädje bjuda in föräldrar till. Känner inte det alls så inför söndagens familjemässa.

Sedan fortsatte dagen med att jag fått fel böcker beställda från nyamusik. Blah! Och att det inte alls var levererat så mycket som de angav. Tar så mycket energi att strula med sådant. Nu måste jag skicka tillbaka dem. Vänta på de nya osv... Dessutom blir det ännu mera frakt!!

Är dessutom stressad inför morgondagens rytmikföreställning. Några har redan anmält sjukdom och har redan få på tiden klockan 11 så känns supertrist att jag fått så dåligt gensvar från föräldrarna. Hoppas verkligen att det blir bra och intressant nu. Annars får jag väl flytta till Antarktis eller något...

TACK!! Kära söta goa tjejerna för stunden ikväll även om jag är lite fattigare nu efter Tupperwarepartyt. Efter lite vin, goa vänner och massa mumsig paj och ost och kex känns det genast mycket bättre. Har fått nya krafter inför morgondagen!!

Vaknade upp till detta, å nej inte ännu!!

Ulrika bakar smarrig kaka!

Vinet jag köpt. Helt okej, men lite sött kanske...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar